Ok, laat ik vooropstellen dat ik een maand geleden niet had gedacht dat ik ooit zo'n post zou doen. IRC, chatten, zo direct, dat was niks voor mij. Bovendien is IRC, dacht ik, heel eng.
Tijdens de simultate orakelsessie in #truth maakte ik voor het eerst kennis met het verschijnsel. Ik was onder de indruk, van de sessie zelf, maar ook van de manier waarop het mij aangreep. Het was ineens mogelijk om vèèl directer bijvoorbeeld op topics uit TRU in te gaan, om iets na te vragen of om een stelling te bediscussieren.
De afgelopen week ben ik regelmatig even komen kijken. Het is altijd leuk: soms worden er ontzettend serieuze en diepgaande discussies gehouden, op andere momenten is het mogelijk wat door te vragen over topics, af en toe wordt er flink gelachen en soms wordt er ook gewoon lekker over muziek gepraat of iets dergelijks (
instellen van kleuren ![]()
).
Voor iedereen die twijfelt: kom eens gewoon een keer langs. Download de software en stel alles in zoals in de post van Spliffunk helemaal bovenaan. Je bent net zo anoniem als je zelf wilt, verzin een andere nick als je daar behoefte aan hebt, lees eerst een paar minuutjes mee of zo, je mag het allemaal zelf weten.
Mijn ervaring is in #truth dat je in een respectvolle omgeving terecht komt waar je gewoon kunt zijn wie je bent. Problemen worden serieus behandeld en ervaringen worden uitgewisseld. Ik denk dat #truth een unieke en prachtige basis is voor iedereen die geïnteresseerd is in allerlei Truth-zaken, en een waardevolle aanvulling vormt op het TRU-forum van Fok!
Kom langs, je bent welkom, meestal begint het rond tienen wel te lopen (mijn ervaring, kan anders zijn). Als je problemen hebt met installeren kun je dat in dit topic kwijt, zullen we kijken of we je kunnen helpen
![]()
.
en ik vertel niks over het tekort aan nachtrust.